Gratis elektronische bibliotheek

Hoe is het in de hemel? - K. Long Bostrom

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: oktober 2002
BESTANDSGROOTTE: 3,99
ISBN: 9789060679388
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: K. Long Bostrom

De beste pdf van Hoe is het in de hemel? die u hier kunt vinden

Omschrijving:

Als kinderen vragen stellen over de hemel, wat antwoord je dan? Dit leuk geïllustreerde boekje stelt die vragen en geeft antwoorden. Niet allemaal, natuurlijk, omdat we heel veel niet weten. Maar toch krijgen u en uw kind een idee... gefundeerd op de Bijbel.0-5 jaar

... zijn peettante Hild gewenst in zijn laatste Nieuwjaarsbrief ... Hemel - ABC van het geloof ... . Het is de kracht waarmee hij zelf uit de dood opstond die hij ons geeft. De kracht die van zijn lichaam uitgaat vergelijkt hij met brood uit de hemel. Met die kracht tilt hij je over de dood heen. 'Ik ben het brood dat leven geeft. Dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald; wie dit eet sterft niet' (Johannes 6:48 en 50). Hoe het in de hemel is, kunnen we ons niet voorstellen. Het is een plaats van volmaakte vrede, liefde en lofprijzi ... Hoe ziet de hemel er uit? - AllAboutGOD.com ... . Het is een plaats van volmaakte vrede, liefde en lofprijzing. Het is een plaats zonder verdriet, rouw en zonde. Wij kunnen niet zomaar een reis maken naar de hemel. Alleen wie in Christus gelooft, krijgt toegang tot de hemel. Het troost mij te weten dat mijn moeder bij God in de hemel is. Maar wat is dat: 'bij God in de hemel zijn?' en 'hoe ziet dat er uit?', 'waar is mijn moeder eigenlijk terecht gekomen?'. Mijn vader gaf mij het boekje 'Hoe zal het in de hemel zijn?' van Randy Alcorn; dit had hem geholpen om zich een beeld van deze plek te vormen. De dode mens zou eerst weer tot leven moeten komen om te ontdekken dat er een God in de hemel is, Die naar Zijn kinderen omziet. Op het pinksterfeest laat God zien hoe de dode zondaar weer tot leven komt. Het pinksterfeest begint met een geweldige windvlaag, waarmee God opnieuw Zijn levensadem in het hart van de gelovigen blaast (Handelingen 2:2). Een ooggetuige beschreef hoe de hemel eruit ziet. De Amerikaanse arts Eben Alexander beschreef in Heaven in details over de hemel, na het ontwaken uit een 7 dagen coma. Eben is een professor aan de Harvard Medical School in de Verenigde Staten en is een van de meest gerespecteerde neurochirurgen in het land. Hoe zou het zijn als we af en toe een uurtje iemand in de hemel konden bezoeken? Dat je een aanvraag kan doen en even om de hoek kan kijken. Dat je even kunt praten en elkaar kunt zien en vasthouden. Vertellen hoe het gaat in je leven, hoe erg je degene mist en wat degene heeft gemist in de tijd dat hij of zij dood is. Hoe het precies in de hemel is, weten we niet. Het is in ieder geval veel mooier en fijner dan we ooit kunnen bedenken! Johannes hoort dat er geen verdriet meer is, geen dood en geen ziekte. Er is volmaakte liefde, blijdschap en vrede. In de hemel gaat het helemaal om de eer en glorie van God. Hoe ziet de hemel eruit? "Onze wereld is glorieus, want de hemel ontvouwt de glorie van God. De bergen en bomen verklaren Zijn majesteit. Maar in de hemel is het veel beter. Realiseert u zich dat het verheerlijkte lichaam van Christus in de hemelse ruimte aanwezig is? Dan is Zijn lichaam tastbaar en echt. De grootste zegen van de hemel zal zijn het beleven van de diepe gemeenschap en eenwording in volmaakte liefde en vreugde met Christus onze Bruidegom. Daarnaast zullen we ook die liefde ervaren in de relatie met elkaar. Want we zijn niet als individu de Bruid van Christus maar als menselijke gemeenschap. De hemel is het uiteindelijk doel en de verwezenlijking van de diepste verlangens van de mens, de hoogste en definitieve staat van geluk. 1025 Leven in de hemel is 'bij Christus zijn'.3 De uitverkorenen leven 'in Hem', maar zij behouden er, of beter gezegd, zij vinden er hun ware identiteit, hun eigen naam.4 Hoe kan ik in de hemel komen - Maak het persoonlijk Jezus stierf zodat mensen die in Hem geloven niet langer veroordeeld zijn om de eeuwigheid afgescheiden van God te moeten doorbrengen. Als jij ervan verzekerd wil zijn dat jij na je dood naar de hemel gaat gaat en als jij gelooft dat Jezus Christus stierf om jou te redden van de straf voor jouw zonden, beantwoord dan de volgende vragen. - de nieuwe hemel en de nieuwe aarde die ons wachten, - de Heer Jezus als het middelpunt van alles, - de pracht, de dynamiek en het avontuur van de hemel, - alles wat we daar met Hem zullen beleven. 'Hoe zal het in de hemel zijn?' is een ontroerend en bemoedigend vergezicht voor mensen die nog onderweg zijn. Henk Binnendijk weet nie...