Gratis elektronische bibliotheek

De troost van het lijden - Diverse auteurs

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: oktober 2011
BESTANDSGROOTTE: 5,68
ISBN: 9789043518994
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Diverse auteurs

De beste pdf van De troost van het lijden die u hier kunt vinden

Omschrijving:

Als de Bijbel spreekt over lijden, dan is dat vaak op heel pastorale en bemoedigende wijze. Lijden is niet zonder betekenis.De troost van het lijden biedt een indrukwekkend bloemlezing van teksten uit de BIjbel en andere christelijke bronnen. Een selectie die laat zien hoe lijden ondanks alles een rol speelt in Gods liefdevolle handelen met mensen. Fraai uitgevoerd geschenkboek met artistieke zwartwitfoto's.

... evolutionaire voortgang in de geschiedenis, mag de christen getuigen van God als troost voor het hart ... De troost van het lijden druk 1… - voor €5,90 ... . Bovendien mag de christen weten dat het lijden nu niet opweegt tegen de heerlijkheid van de herschepping die komt (Rom. 8). Toggle navigation. Home; Boekshop. Boeken. Bijbels. HSV - Herziene Statenvertaling; NBV - Nieuwe Bijbelvertaling Deze benadering wil enerzijds de goedheid van God als een krachtige troost laten staan, en anderzijds het probleem van het lijden niet met goedkope antwoorden oplossen. Deze notie dienen we ter ... Bijbelse teksten over de compassie van God. De troost van het lijden aa ... Digibron.nl, Troost in het lijden ... . Deze notie dienen we ter ... Bijbelse teksten over de compassie van God. De troost van het lijden aantal. In winkelmand Het grootste onderdeel van het lijden is daarbij, niet zo zeer de pijn van het te kort zelf, maar vaak de eenzaamheid en het gevoel uitgesloten te zijn. Waarom gebeurt mij dit (en niet een ander)? Een verzachtende werking op lijden is 'troost', een nabijheid van iemand. De antieke filosofische troost doet een ethisch beroep op degene die lijdt. De Poolse filosoof Mateusz Tokarski schrijft over de troost van milieufilosofie in het omgaan met een veranderende wereld. Hij vertelde me hoe mensen juist door de identificatie met het lijden van Jezus troost vinden en verlichting van hun eigen lijden. 'Als ik eenmaal zal sterven, geef me dan het vertrouwen dat ik niet alleen ben.' Hij is bij ons, zelfs als we op sterven liggen: Hij is al door de jungle van het sterven heen gegaan. Je hoeft niet bang te zijn voor lijden als je weet dat het rijkdom oplevert voor je ziel. Zonder de nacht kun je de nachtegaal niet horen en er zijn beloften die alleen voor ons zingen in de nood. Het is in de kelder van de ellende waar goede oude wijn van het Koninkrijk ligt opgeslagen. Het is sympathiek dat hij aan de hand van Kierkegaard aandacht wil vragen voor de singulariteit van het lijden van de lijdende mens, een lijden dat je alleen maar erger maakt door het als het ware weg te verklaren vanuit een of ander omvattend kader, en dat dus tot een permanente verlegenheid van het denken leidt. De Engelse schrijver Alain de Botton laat zien hoe filosofie het lijden kan verlichten in zijn boek De troost van de filosofie. Alain de Botton De Botton volgt de Griekse filosoof Epicurus uit de vierde eeuw voor Christus. Die zegt dat de filosoof een arts van de ziel moet zijn. Geneeskunde biedt hulp bij de lichamelijke ziekten en… De critici van God en geloof herkennen de valkuil van de goedkope troost feilloos en spreken van het 'Eia-popeia vom Himmel' ('het goedkope wiegenlied van de hemel' (Heinrich Heine, 1797-1856, in Deutschland, ein Wintermärchen) waarmee de mensen onmondig zijn gehouden....