Gratis elektronische bibliotheek

12 artikelen over God - Bram van de Beek

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: maart 2012
BESTANDSGROOTTE: 11,74
ISBN: 9789023903963
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Bram van de Beek

Alle Bram van de Beek boeken die u van ons leest en downloadt

Omschrijving:

Nu de kennis van het christelijk geloof in onze samenleving steeds meer vervaagt, is een toegankelijke uitleg van de basis hard nodig. De Apostolische Geloofsbelijdenis is hiervoor een uitstekend uitgangspunt. Vanuit de goede gronden van de Schrift en de geloofstraditie beantwoorden de twaalf auteurs(afkomstig uit het brede confessionele midden van de Protestantse Kerk in Nederland) actuele vragen over God. Bestaat God wel of hebben mensen hem bedacht? En als Hij bestaat, hoe kun je hem dan ervaren? Heeft God de wereld geschapen? Waar komen het kwaad en het lijden vandaan? En hoe zit het met Allah?Dit boek is het eerste deel van de serie 'Geloven op goede gronden', waarmee de stichting Schrift en Belijden de actualiteit van de Apostolische Geloofsbelijdenis - de bekendste geloofsbelijdenis in het westerse christendom - opnieuw onder de aandachtwil brengen.

... videoclip van het lied dat Jan-Hendrik zo mooi vond ... Schok: Topwetenschapper zegt definitief bewijs te hebben ... ... . Misvatting: God is overal in de schepping aanwezig. Feit: God verblijft niet op aarde of waar maar ook in het stoffelijke universum (1 Koningen 8:27).Het is waar dat de sterren en andere scheppingswerken 'de heerlijkheid van God bekendmaken' ().Maar God woont net zo min in zijn schepping als een schilder in zijn schilderij woont. Toch kan een schilderij ons wel iets over de schilder vertellen. Toch verloor ze op haar zesde al het geloof in God ... Halfgod Piketty - NRC ... . Toch verloor ze op haar zesde al het geloof in God. "Mijn broer overtuigde me dat God niet kón bestaan: wij hadden God nodig en niet andersom en daarom creëerden we hem. Dat er geen goede God was, begreep ik wel met al dat lijden in de wereld." Eigenlijk vindt de ongelovige O'Grady het jammer dat er geen God bestaat. Gods toorn verteert de zondaar die in zijn nabijheid komt. De Bijbel gebruikt het beeld van een vuur dat alles verteert. Gods toorn is hevig (Zefanja 3:8; Openbaring 14:10 en 19:15) Gods toorn is Zijn boosheid over de zonde. God is kwaad en verontwaardigd over alle ongerechtigheid, ongehoorzaamheid, liefdeloosheid en gemeenheid. Artikelen over kernwoord godsdienst. Over de hele planeet, in alle culturen, geloven mensen in een god of 'iets hogers'. In het Westen leek God lange tijd verdreven uit de politiek. Zijn geest zweefde nog boven de beginselen van christelijke partijen, maar Zijn wetten waren vervangen door die van de staat. Maar net ... Artikel Mag dit van God? Laurens Pruis | 5 juni 2020. Vaak hoor je christenen discussiëren over wat allemaal wel en niet zou mogen van God. Dit is dan ook de manier hoe veel christenen met de Bijbel omgaan; wat mag wel van God en wat mag niet van God? God belooft: 'Wees niet bang, want ik ben met je. Maak je geen zorgen, want ik ben je God. Ik zal je sterken, ik zal je zeker helpen' (Jesaja 41:10).Iemand die weet dat Jehovah van hem houdt, heeft de kracht om met allerlei moeilijkheden om te gaan en heeft innerlijke rust. Artikelen katholieke identiteit Boeken Citaten Foto's Gebeden en bezinningsteksten Gedichten Liedjes ... dan zegt ons dat iets over God. Wie in God gelooft, is naïef, ... Daarbij beamen zowel de 11-12 jarigen als de 16-17 jarigen dat er in Jezus' leven iets van God zichtbaar is. Is God straffend of heeft God lief? In de islam wordt God omschreven als de erbarmer, de barmhartige. Profeet Mohamed zei dat wanneer God 100 eenheden liefdevolle genade heeft, hij daarvan 1 eenheid verdeeld heeft over het ganse universum, het is de liefde die mensen voor elkaar voelen, die een moeder voor haar kind voelt, de liefde onder de dieren enz. De theoloog die volgens Barth uit het standpunt van God redeneert, moet zich natuurlijk ergens op beroepen, waaruit blijkt wát God met de mens en de wereld wil. J.D.J. Buve 12 mei 1992...