Gratis elektronische bibliotheek

Wat de bijbel ons vertelt - God maakt alles nieuw - Kees de Kort

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 5,81
ISBN: 9789061265245
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Kees de Kort

Kees de Kort boeken Wat de bijbel ons vertelt - God maakt alles nieuw epub zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Het verhaal waarin God alles nieuw maakt. Boekje op klein formaat.

...ebeurde. Verschil in lengte, stijl en tijdsbestek ... Bureau ISBN - Wat de bijbel ons vertelt ... . Het Oude Testament omvat ongeveer driekwart van de hele Bijbel, en het Nieuwe Testament vormt het laatste kwart. Meteen na de beschrijving van de toekomstige zegeningen bevestigt hij zijn belofte met de woorden: „Zie! Ik maak alle dingen nieuw." Dan zegt hij: „Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig" ( Openbaring 21:5 ). Onze Vader maak alles nieuw. Onze vader in de hemel, maak alles nieuw. Geef ... Vertelplaten, Wat de Bijbel ons vertelt: Bartimeüs, Kees ... ... . Onze vader in de hemel, maak alles nieuw. Geef uw naam aan deze wereld, maak alles nieuw. Breng uw koninkrijk tot leven, maak alles nieuw. Wees de hemel, wees de aarde, maak alles nieuw. Geef het brood in onze dagen, maak alles nieuw. En vergeef ons onze schulden, maak alles nieuw. Laat ons ook elkaar vergeven, maak ... 7. 7 1 Vrienden, die dingen heeft God ons beloofd. Daarom moeten wij alles wat slecht is, achter ons laten. We moeten van binnen en van buiten rein zijn. Uit eerbied voor God moeten we onszelf helemaal heilig maken. En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eeneid maakt." Handelingen 17: 30,31 "God slaat echter geen acht op de tijd waarin men hem niet kende, maar roept nu overal de mensen op om een nieuw leven te beginnen, want hij heeft bepaald dat er een dag komt waarop hij een rechtvaardig oordeel over de mensheid zal laten vellen door een man die hij voor dat doel heeft ... Vraag of hij ons wil vertellen wat de koning gedroomd heeft. Anders doodt de koning ons, net als de andere wijze mannen in Babylonië.' God maakt de droom bekend. 19 Diezelfde nacht kreeg Daniël een droom. Daarin zag hij wat de koning gedroomd had. Daarom dankte hij de God van de hemel. 20 Hij zei: 'God, u bent wijs en machtig. De bedoeling van onze Schepper was volmaakte gezondheid voor iedereen! Waarom zijn wij dan allemaal onderhevig aan ziekten? De bijbel vertelt ons dat Jehovah God de ouders van de hele mensheid, Adam en Eva, volmaakt heeft geschapen. Toen zijn schepping eenmaal voltooid was, „zag God alles wat hij gemaakt had en zie! het was zeer goed". Maar de specifieke beelden waarin God dat toen heeft geopenbaard, die vul je in onze cultuur anders in en over een eeuw vast weer anders. Zo denken veel christenen erover. Niet iedereen is overtuigd. Beide 'partijen' - ook de christenen die geloven dat God via de oerknal heeft geschapen - nemen de Bijbel honderd procent serieus als Gods woord. 13 De Bijbel leert dat 'God liefde is' (1 Johannes 4:8). Alles wat God doet, doet hij uit liefde. Omdat wij op God lijken, kunnen wij ook liefde voelen. Stel dat jij de macht had om een eind te maken aan het onrecht in de wereld. Zou je dat dan doen? Natuurlijk, want je geeft om mensen! God heeft die macht wel. En hij houdt van ons. 2 In de heilige boeken vertelt God over het grote geloof van onze voorouders. De eerste gelovigen. 3 De hemel en de aarde zijn ontstaan door de woorden van God. Alles wat we zien, is dus ontstaan uit iets dat we niet kunnen zien. ... Gods straf maakt ons rein. 9 Onze aardse vaders gaven ons straf, ... 7. 7 1 Vrienden, die dingen heeft God ons beloofd. Daarom moeten wij alles wat slecht is, achter ons laten. We moeten van binnen en van buiten rein zijn. Uit eerbied voor God moeten we onszelf helemaal heilig maken....